Villkor för användning och försäljning
Om du har några frågor om våra allmänna villkor eller vår returpolicy kan du kontakta oss via chatt eller e-post på följande adress info@.
Vår kontorsadress:
Cited BV
Louizalaan 367
1050 Brussels
Belgium
Phone: +32 483 02 46 42
E-mail: [email protected]
Företagsregistrering och moms: BE0896 938 016
Villkor för användning och försäljning på www.carpetstorelx.se
Returadress:
Vänligen läs våra returinstruktioner eller kontakta oss via chatt eller e-post för att få reda på vilken returadress som ska användas för att returnera köp om du föredrar att ordna din egen kurirservice i stället för att använda vår returtjänst.
1 – Webbutik
1.1. Dessa allmänna försäljningsvillkor gäller för försäljning av mattor och tillbehör via Internet av Cited BV, Avenue Louise 367, 1050 Bryssel, och/eller dess anslutna partner, nedan kallad ”leverantören”. Dessa allmänna villkor ska alltid ha företräde framför kundens eventuella andra villkor. Kundens ytterligare villkor är uteslutna, utom när de tidigare skriftligen och uttryckligen godkänts av oss.
1.2 Vår webbutik har ett SLL-säkerhetscertifikat. Detta innebär att vi uppfyller alla lagstadgade krav på säkerhet för dina personuppgifter och betalningsuppgifter. Vi strävar efter att kontinuerligt förbättra säkerheten för dina uppgifter och kommer att rapportera allt missbruk till behöriga myndigheter.
1.3. Vi lämnar aldrig ut dina personuppgifter till tredje part. Om vi vill lämna ut dina personuppgifter till tredje part kommer vi alltid att be om ditt samtycke i förväg.
2 – Priser
2.1. De priser som anges i vår webbshop inkluderar moms. Om du besöker vår webbplats från ett land utanför EU visas priserna exklusive moms och ditt köp sker exklusive moms via betalningssidan.
Eventuella avgifter som ska betalas för att skicka en produkt visas i din varukorg när du har lagt till en produkt i din varukorg.
2.2. När du tillåter oss att automatiskt debitera ett belopp från ditt kontonummer är du skyldig att ge oss ett korrekt kontonummer. Missbruk eller bedrägeri kommer att bestraffas och rapporteras till behöriga myndigheter. En rapport kommer också att lämnas till de behöriga myndigheterna i sådana fall.
2.3. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna på våra produkter när som helst. Det pris som visas tillsammans med produkten på webbplatsen kan dock inte ändras under köpet. Du betalar det belopp som är synligt med produkten och som bekräftas för dig vid tidpunkten för ditt elektroniska köp.
2.4. Om du köper en produkt under en period då inget kampanjerbjudande är i kraft kan du inte senare vara berättigad till en rabatt för samma produkt som du köpt tidigare.
3 – Beställningar
3.1. Ett avtal är giltigt så snart du får en bekräftelse på din beställning från oss via e-post efter att du har gjort en beställning i vår webbshop, eller genom att du får vår bekräftelse på din beställning efter att du har skickat oss ett e-postmeddelande med en begäran om att göra en beställning.
3.2. Som kund är du skyldig att fullgöra din betalningsskyldighet gentemot webbutiken. Om du inte betalar inom den fastställda perioden skickar vi dig en påminnelse. Om du fortfarande inte har betalat efter 14 dagar kommer kostnader att debiteras. Om du efter flera påminnelser fortfarande inte har betalat det utestående beloppet kommer ett inkassobolag att ansvara för att driva in det utestående beloppet. Om du agerar på en juridisk persons vägnar måste du ha rätt att skriva under. Om du inte är behörig att underteckna gäller skyldigheten för dig som privatperson.
3.3. När du har gjort ditt köp skickar vi dig en skriftlig bekräftelse på ditt köp via e-post. Där anges vilken produkt du har köpt, vad den kostar och vart du ska vända dig med eventuella klagomål och kommentarer.
3.4. Vi är skyldiga att leverera produkten eller varan till dig inom 30 dagar. Om varan på grund av oförutsedda omständigheter inte är tillgänglig inom denna period kommer vi att meddela dig skriftligen. Efter utgången av dessa 30 dagar återbetalar vi det redan betalda köpeskillingen. Detta kan aldrig vara mer än 100 % av det totala inköpsbeloppet. Men om du i förväg har angett att en ersättningsartikel också är ett alternativ för dig, kommer vi att förse dig med en ersättningsprodukt eller artikel som i möjligaste mån uppfyller dina krav. Du kan naturligtvis i förväg meddela att du inte vill ha detta.
3.5. Leverans av produkter utomlands kan ta något längre tid än leverans i Belgien. Eventuella kostnader för leverans till en adress utomlands kommer att synas för dig när du fortsätter att köpa produkten.
3.6 Om du vill beställa mer än en matta, vänligen kontakta oss i förväg på [email protected] för att kontrollera tillgängligheten och komma överens om lämpliga bytes- och returvillkor som kan gälla för din beställning. Vi förbehåller oss rätten att avvisa beställningar av mer än en matta utan föregående samråd med vår försäljningsavdelning.
3.7 Vi förbehåller oss rätten att fördröja eller avvisa beställningar där en transaktion innehåller ofullständiga uppgifter eller uppgifter som inte kan verifieras eller där missbruk och/eller bedrägeri misstänks.
3.8 Om vi inte på ett rimligt sätt kan fastställa dessa uppgifter eller lösa dessa problem, kommer en återbetalning att utfärdas för det kort som användes vid köptillfället, med avdrag för eventuella icke-återbetalningsbara betalningsavgifter som uppstått och debiterats av betalningsförmedlaren. Ingen annan form av återbetalning eller kredit kommer att erbjudas, och ingen återbetalning kommer heller att göras till någon tredje parts kort eller konto.
3.9 För att förhindra missbruk och/eller bedrägeri förbehåller vi oss rätten att dra av eventuellt uppkomna icke återbetalningsbara betalningsavgifter som debiteras av den betalningsförmedlare som används vid annullering av en beställning.
4 – Reflektionsperiod
4.1. Du har alltid 30 dagars betänketid efter leverans av produkter som du köpt via vår webbplats. Om du vill returnera ditt köp betalar du endast fraktkostnaderna för att returnera produkten i fråga om du väljer att inte använda dig av vårt kostnadsfria byteserbjudande där du väljer antingen en annan likvärdig matta från vårt sortiment eller samma modell i en mindre eller större storlek.
Om du vill returnera en produkt ska du skicka din returförfrågan till [email protected] med angivande av beställningsnumret.
4.2. Produkter som returneras till oss måste vara i perfekt skick och ha sin originalförpackning.
5 – Klagomål och garanti
5.1. Reklamationer om köpta produkter ska alltid anmälas till oss via e-post eller rekommenderat brev inom 30 dagar efter leverans. Vår personal svarar vanligtvis inom 24 timmar efter att ha tagit emot ett klagomål.
5.2. Klagomål på själva produkten ska också rapporteras skriftligen till oss via e-post. Vi ber dig att beskriva ditt klagomål så exakt som möjligt. Om vi inte kan hantera och lösa ditt klagomål själva, kontaktar vi tillverkaren eller grossisten för din räkning och förmedlar detta åt dig som mellanhand.
5.3. Klagomål hanteras vanligtvis av oss inom 14 dagar. Ett klagomål behandlas alltid skriftligen. Vi strävar alltid efter att ge dig utmärkt service och fullständig tillfredsställelse.
5.4. En garanti gäller för alla produkter som vi levererar till dig. Hur länge garantin gäller beror på produkten och tillverkaren. Du har alltid tillgång till de minimigarantivillkor som föreskrivs i den europeiska konsumentskyddslagstiftningen.
Du kan alltid kontakta oss för att ta reda på den exakta garantiperioden för en specifik produkt. Om du upptäcker en defekt eller ett fel på någon av våra artiklar, vänligen meddela oss detta inom 48 timmar efter leverans.
5.5. Om produkten uppvisar ett fel inom garantiperioden som orsakats av ett tillverkningsfel, kan du förlita dig på de garantier som erbjuds av tillverkaren av produkten.
6 – Ansvar
6.1. Även om våra produkter är noggrant utvalda av oss är det möjligt att en produkt som du köper inte helt motsvarar dina förväntningar på grund av produktens natur. I detta fall frånsäger vi oss allt ansvar och påminner dig om att du bär det fulla ansvaret för användningen av de produkter som du köpt från oss.
6.2. Leverantören ansvarar inte för skador som de levererade varorna eller tjänsterna kan orsaka direkt hos köparen och dennes varor och personer som utsetts av denne, eller som kan uppstå till följd av användningen av de levererade produkterna, tjänsterna och/eller arbetena som utförts av leverantören.
6.3. Leverantören ska inte heller under några omständigheter vara ansvarig för indirekta skador, inklusive handelsförluster, som t.ex. personalkostnader, ökad känslighet för fel, skada på anseende, minskad tillförlitlighet, uteblivna besparingar, förlorad vinst, distributionskostnader osv.
6.4. Köparen ska ersätta leverantören för alla skador och kostnader som kan uppstå som en direkt eller indirekt följd av krav och/eller krav från tredje part i samband med dessa skador.
6.5. Leverantören ska inte heller hållas ansvarig för anspråk som framställs av tredje part för köparens räkning.
6.6. Leverantören ska alltid göra sitt yttersta för att leverera beställningar i tid i enlighet med det avtal som ingåtts om leveranstiden. Leverantören kan inte hållas ansvarig för eventuella skador som kan uppstå på grund av eventuell försenad leverans av varor eller tjänster.
6.7. Kunden är ensam ansvarig för att produkten, tjänsten eller programvaran används på rätt sätt med hänsyn till specifikationerna, dokumentationen och instruktionerna för respektive produkt.
6.8. Alla tvister som uppstår till följd av detta avtal ska regleras av belgisk lag. För alla tvister som uppstår i samband med detta avtal är domstolen i Bryssel behörig.
7. Kontakta oss
Om du har några frågor om våra försäljnings- eller returvillkor kan du kontakta oss på följande adress [email protected]